2012. október 27., szombat

Pudingos Csiga


A kakaós csigával általában az a bajom, hogy túl száraz, hamar megkeményedik, morzsálódik össze-vissza. A pudingos csiga, egyrészt a puding miatt, nehezebben szárad ki, másrészről a tészta receptje, állaga is kiváló. De ez a kelt-tészták ászának érdeme, vagyis Limaráé



Az én munkám csak annyi volt, hogy a cukrot édesítőre, a lisztet tönkölyre, szénhidrátszegényre cseréltem, a megemelkedett rosttartalom miatt néhány mennyiséget megváltoztattam, illetve dupla annyi csokit tettem bele.

A következő hozzávalókat egy kenyérsütőbe adagoljuk (száraz és nedves hozzávalókat felváltva, nedvessel kezdve), és elindítjuk a dagasztás programot. Esetemben ez 1:30 perc volt, kelesztéssel együtt.


  • 250 g tönköly fehér liszt
  • 250 g szénhidrát csökkentett lisztkeverék (beleszámolva 2 evőkanál búzasikért)
  • 1 egész tojás
  • csipet só
  • 85 g olvasztott vaj
  • 25 g élesztő (egy csomag száraz élesztő)
  • 3,5 dl langyos tej + 0,5 dl langyos víz + 1 kávéskanál cukor
  • 1 evőkanál édesítő
Töltelék
  • 65 g vaníliás pudingpor (lehet csokis, puncsos, karamellás... igazából akármilyen)
  • 5 dl tej
  • 2 evőkanál édesítő
  • 100 g magas kakaótartalmú csokilencse (lehet fehércsoki is)
  • 50 g aszalt áfonya

Ha a tészta megkelt, 5 mm vastag tésztát nyújtok, téglalap alakba. Kb. 2-3 mm vastagon megkenem a kihűtött pudinggal. Megszóróm a csokichips-szel és az aszalt gyümölccsel. Feltekerem, és másfél ujjnyi vastag szeleteket vágok. Sütőpapírra fektetem a csigákat és még 30 percig kelesztem. 
170°C-on 20 perc alatt pirosra sütöm, és még forrón a sütőből kivéve 1 evőkanál forró tejet locsolok mindegyik csiga tetejére.
Ebből az adagból nekem 3 x 9 db csiga lett. 





1 megjegyzés:

  1. Hú micsoda nosztalgia :), emlékszem amikor pudingos masnikat vettem a Tani pékségben (emlékszel a pizzás csigákra? ;)), ez nagyon gusztán nézz ki, főleg a csokival és aszalt áfonya hozzáadásával :)

    VálaszTörlés