2012. augusztus 1., szerda

Mogyoróvajas Süti


Egy végtelenül egyszerű recept, egy külföldi weboldalról, amit egyszer készítettem el, de soha többé nem fogom. Ugyanis ezt a sütit valami titkos varázslat övezheti: mert ahogy hűl, úgy fogy. Főleg, ha mogyoróvaj rajongó az ember. Na, de ki nem az? :-)


A forrás tehát a következő: http://www.101cookbooks.com/archives/peanut-butter-cookies-recipe.html

Az eredeti receptet eléggé átalakítottam, nem csak azért, mert spórolni akartam a kalóriákkal, hanem azért is, mert nem volt itthon elég juharszirup...

Hozzávalók:

1 csésze Graham liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
3/4 teáskanál tengeri só
1 csésze mogyoróvaj*
1/3 csésze juharszirup
2 evőkanál 40% - os vaj (a vaj kihagyható, ha 1/2 csésze juharszirupot használunk összesen)
1/4 csésze extra szűz olívaolaj
1 teáskanál vanília kivonat

Elkészítés:

Külön tálban összekeverjük a lisztet, szódabikarbónát, sót. Egy másikban a mogyoróvajat, juharszirupot, vajat, olívaolajat és a vanília kivonatot. A kettő keverékét összedolgozzuk. Minimum 5 percig állni hagyjuk. Teáskanálnyi mennyiségű golyócskákat formázunk és egy sütőpapírra helyezzük őket. (Nem kell nagy távolságot hagyni a sütik között, mivel nem fognak megnőni.) Egy villával kilapítjuk őket. Ha mintát szeretnénk a sütik tetejére, akkor legalább egy órára tegyük be a fagyasztóba a tésztát formázás előtt, mivel ez egy elég laza tészta.

10-11 perc alatt 180 fokon készre sütjük. Vigyázni kell, nehogy tovább vagy túl süssük, mivel könnyen kiszárad. A receptből nekem 2 tepsinyi adag lett.

*A mogyoróvajat én házilag készítettem - vagyis - 1 bögrényi mogyorót addig aprítottam aprítógépben, amíg mogyoróvaj állagú nem lett. Az eredeti recept szerint jobban járunk, ha a mogyoróvajunk nem túl zsíros-olajos, hanem inkább darabos-ropogós állagú. Az én mogyoróvajam nagyon sűrű krém állagú volt, pici darabokkal.

Megjegyzés:

Ha nagyon nem akarnak összeállni azok a golyócskák, el tudok képzelni még egy kis mézet is kötőanyagként.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése